Czuj!
Poniżej przedstawiamy kilka wybranych sprawności, które można realizować w domu. Zdobywanie ich jest dobrowolne, lecz gorąco do tego zachęcamy!
Szczególnie warto zrealizować okolicznościową odznakę Pogotowia Harcerek i Harcerzy, która nawiązuje do obecnej sytuacji na świecie.

Prosimy o przysyłanie potwierdzeń wykonanych zadań na maila gromady: bajkowy.grod@gmail.com w tytule wiadomości wpisując: „Imię i Nazwisko (zuchenki)- nazwa sprawności”
Jeżeli zadanie nie jest w formie tekstowej (jak np. wykonanie dekoracji lub potraw), to bardzo prosimy o przesyłanie zdjęć. Będzie nam miło zobaczyć na własne oczy owoce pracy zuchenek 🙂
Jagódka

Odznaka Pogotowia Zuchowego:

  1. Wymyślę instruktaż mycia rąk, spiszę go lub narysuję i powieszę w łazience.
  2. Nauczę się piosenki lub wierszyka o czystości. 
  3. Przygotuję sama lub z rodzeństwem mini spektakl dla swoich rodziców (np. dotyczący zasad higieny, lub przygód jakie można przeżyć w w domu)
  4. Wykonam min. 3 sprawności z zakładki sprawności.
  5. Razem z rodzicami lub drużynową stworzę plan swojego dnia z uwzględnieniem czasu na zabawę, obowiązki oraz na odrabianie lekcji.

Wnuczka:
1. Zadzwonię do swoich dziadków, zainteresuję się ich zdrowiem i samopoczuciem. Złożę życzenia świąteczne.
2. Dowiem się, jak wyglądało dzieciństwo moich dziadków zabawy, życie domowe,ciekawe wspomnienia z czasów młodości itp.
3. Zrobię drzewo genealogiczne swojej rodziny przynajmniej do pokolenia pradziadków. 
4. Poznam przynajmniej jeden rodzinny przepis. Na jego podstawie przy pomocy kogoś starszego wykonam danie, wypiek, lub pomogę w jego przygotowaniu
5. Zapytam rodziców lub dziadków o pamiątkę
rodzinną i jej historię. Jeśli to możliwe zrobię sobie z nią zdjęcie i wyślę do drużynowej.

Dekoratorka :
1. Zaprojektuję dekorację jednego wnętrza w mieszkaniu w tematyce wielkanocnej (lub innej, jeżeli zadanie będzie wykonywane później) Skonsultuję to wcześniej z rodzicami.
2. Ozdobię wnętrze według projektu (efekt końcowy sfotografuję i wyślę na maila gromady bajkowy.grod@gmail.com).
3. Wykorzystałam do ozdób różne materiały (papier kolorowy, wstążka, wydmuszka, farby itp).
4. Podczas pracy zachowam porządek i ostrożność. Posprzątam wszystkie powstałe odpadki,a przy użyciu narzędzi poproszę o pomoc rodziców.

Bajtek:
1. Dowiem się dlaczego, nie powinno się długo korzystać z laptopa komputera. Wraz z rodzicami ustalę sobie harmonogram używania takich urządzeń.
2. Wiem, lub nauczę się jak uruchomić przeglądarkę internetową, program do edycji tekstu (np. Word, Notatnik, Google Docs) i nauczę się podstaw korzystania z niego (np. zmienianie czcionki, jej wielkości/ koloru itd.)
3. Zagram w wybraną grę edukacyjną (np. na platformie gry.pl- zakładka „gry edukacyjne”)
4. Narysuję obrazek w programie „Paint”, lub napiszę wierszyk w programie tekstowym i wręczę (lub pokażę) komuś bliskiemu jako prezent.
5. Obsłużyłam drukarkę.

Kuchcik:
1. Przyrządzę prostą potrawę np. kolorowe kanapki. Zaparzę herbatę, lub kawę i ugotuję kakao.
2. Potrafię zrobić surówkę lub sałatkę lub prosty deser.
3. Pomogę rodzicom przy gotowaniu obiadu (lub przyrządzaniu potraw świątecznych), wywiążę się z powierzonego mi zadania.
4. Z zawiązanymi oczami za pomocą węchu rozpoznam proste przyprawy (np. bazylię, kminek, cynamon itd.)*
5. Wiem jak korzystać z książki kucharskiej. Odnajdę w niej przepis na potrawę, którą można przyrządzić z okazji nadchodzących Świąt.
6. Znam zasady higieny panujące w kuchni. Myję ręce, spinam włosy, noszę fartuszek. Pamiętam o myciu owoców i warzyw. Potrafię po sobie posprzątać. Myję naczynia (lub obsługuję zmywarkę 🙂 ).